מוסך מכונאות לכל סוגי רכב

טיפול 30000 לרכב

לפחות פעם או פעמיים בשנה, חשוב לבצע טיפול 30000 לרכב. במוסך מולדת, הצוות המקצועי והמיומן שלנו ממליץ לנהגים לרענן את הידע שלהם בתחום הטיפול ברכב כדי לוודא שהרכב שלהם פועל ברמה היעילה ביותר באופן קבוע, ובמיוחד בתחילת חילופי מזג האוויר בעונות הסתיו והחורף.

ההמלצות להקפדה על טיפולים גדולים לרכב כוללות:

– הקפדה על התנהלות לפי לוח הזמנים של שירות הרכב.

– הקפדה על בדיקת רכבכם כאשר אתם חושדים שיש תקלה.

– תיקון את הבעיה כדי למנוע את אי הנוחות ואת סכנות הבטיחות הפוטנציאליות של התקלות מחוץ לבית.

על ידי ביצוע שלושת העצות הבסיסיות הללו לטיפול ברכב, נהגים יכולים לטפל בבעיות קלות לפני שהן הופכות לתיקונים מסובכים ויקרים יותר. הנהלת מוסך מולדת מנחה את הלקוחות להקפיד על בדיקת כל הרכיבים החיצוניים והפנימיים של רכביהם, תוך הצגת הנחיות תחזוקה ובטיחות חשובות שיעזרו למשפחות להכין את כלי הרכב שלהן לצרכי תחבורה במהלך השנה.

אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות שירות הלקוחות שלנו כדי לתאם טיפול 30000 לרכב שלכם, שכולל שירות דיאגנוסטיקה מקיף למניעת בעיות עתידיות שעלולות להיות יקרות.

בחרו את השירות לרכב שלכם

חשמל רכב
חשמל רכב
מכונאות כללית
מכונאות כללית
צמיגים
צמיגים
מיזוג אוויר
מיזוג אוויר
דיאגנוסטיקה
דיאגנוסטיקה
הכנה לטסט
הכנה לטסט

העבודות שלנו בשטח

מפרגנים לנו ברשת

shai sigal hadar
shai sigal hadar
07/02/2023
מוסך עם שרות מכל ה❤️
אביטל גונן
אביטל גונן
25/01/2023
Amos Dotan
Amos Dotan
25/01/2023
Dor Beruven
Dor Beruven
30/12/2022
ami golan
ami golan
16/11/2022
מרכז שירות סוזוקי / קרייזלר מולדת
מרכז שירות סוזוקי / קרייזלר מולדת
08/11/2022
מרכז שרות סוזוקי קרייזלר ג'יפ שעות הפעילות א-ה בין 7:00 ל16:00 נותן שירות לכל סוגי הרכב מוסך מורשה משרד התחבורה מוסך רשת סוזוקי קרייזלר ג'יפ ודודג" רכבי צבא דודג' ג'יפ וסופה 4
אבירם ביטון
אבירם ביטון
08/11/2022
אסף שדמה
אסף שדמה
25/09/2022

טיפול 30000 מה זה?

הטיפול נועד למנוע בעיות עתידיות שעלולות להיווצר ברכב, ולפתור בעיות שלעיתים קשה לאתר ללא בדיקה יסודית (בעיות אשר עלולות להתפתח במצב של הזנחה).

על מנת להבין מעט יותר מהו טיפול 30000, מה הוא כולל ולמה הוא חשוב, אספנו לכם כאן את כל המידע הנחוץ.

טיפול 30000 בעיקרו נועד לתחזוקה של הרכב באופן קבוע על ידי בדיקות יסודיות של חלקיו האינטגרליים של הרכב, והחלפתם או תיקונם במקרה הצורך. טיפול 30000 נקרא כך מאחר שחלק טוענים כי יש לבצע את הטיפול כל 30,000 קילומטרים שהרכב עובר. בפועל הקילומטרים אינם המדד העיקרי להחלטה מתי לבצע טיפול 30000, ועל כך נרחיב בהמשך.

בעבר היו נהוגים גם טיפולים הקרויים טיפולי 10000 ו15000, אותם טיפול ה30000 החליף לאחר שהרכבים בשוק נהיו מתקדמים יותר ועמידים יותר לאורך זמן. על אף שעולם הרכב התקדם וממשיך להתקדם, הימנעות מטיפול תקופתי של הרכב לאורך זמן עדיין תפגע מאוד באיכות הרכב ובאורך חייו של הרכב. לעומת זאת טיפול מתמיד בהתאם להנחיות וההמלצות עשויות להוסיף לרכב במקרים מסוימים מספר שנים, ולשמר את האיכויות שלו לאורך זמן.

מה כולל טיפול 30000 לרכב?

טיפול 30000 הוא למעשה בדיקה מעמיקה של כלל החלקים אשר קריטיים לשימור מצב הרכב, טיפול בבעיות שעלולות להתעורר ותיקון של אותן בעיות. הטיפול עשוי להשתנות מעט בין רכב לרכב, התאם לשנות חייו של הרכב, הוראות היצרן/יבואן של הרכב ובהתאם לתקלות שהתעוררו ברכב טרם הבדיקה. לכן חשוב להיות ערים לשינויים ותקלות אשר צצות ברכב ביום יום על מנת שיתאפשר הטיפול המיטבי ברכב. חשוב לציין במידה והתעוררה תקלה ההמלצה היא לבצע טיפול 30000 בהקדם, אף אם מועד הטיפול הבא עוד רחוק.

טיפול 30000 בוחן ומטפל, בין היתר, בחלקים הבאים ברכב:

שמן מנוע – על אף החשיבות של בדיקת והחלפת שמן המנוע הוא לא מקבל מספיק חשיבות על ידי מרבית האנשים. הזנחת בדיקת שמן המנוע איננה רק מסכנת את הנסיעה אלא גם את חיי הרכב שכן כמות נמוכה מדי של שמן מנוע, או לחליפין רמת צמיגיות גבוהה של שמן המנוע, עשויה לפגום בתפקוד התקין של הרכב. בטיפול 30000 שמן המנוע נבחן ומוחלף במידת הצורך, ובהתאם להוראות היצרן.

פילטרים (מסנן אוויר ומסנן שמן) – מסנני האוויר והשמן בהתאם לשמם מבצעים סינון של האוויר אשר נכנס למנוע וסינון של השמן במנוע בהתאמה. מסנן האוויר והשמן עשויים לאורך זמן להתבלות, לתפקד באופן לקוי ואף במקרים מסוימים של חוסר טיפול להיהרס. לכן חשוב לשים לב שאנחנו מבצעים בדיקה של החלקים הללו על ידי גורם מוסמך ומחליפים אותם במקרה הצורך. חשוב לשים לב שההחלפה של מסננים צריכה להיעשות גם היא בהתאם לסוג הרכב והוראות היצרן.

פלאגים – הפלאגים הם למעשה המצתים הפועלים ברכב לצורך הצתה והפעלה של המנוע, ובכך הם מהווים חלק בלתי נפרד מהתפעול התקין של הרכב. בטיפול 30000 גם הפלאגים נבדקים ומוחלפים במידת הצורך. פלאגים שאינם תקינים עשויים לגרום בעיות שונות בטווח הארוך, ובטווח הקצר עשויה להגביר את צריכת הדלק של הרכב במקרים מסוימים. לכן בדיקה של פלאגים באופן תכוף תאפשר לעיתים לחיסכון רב בדלק.

בלמים – חלקים שונים הקשורים לפעולת הבלמים נבדקים גם הם בטיפול 30000. הטיפול בוחן את רפידות הבלמים של הרכב וצלחות הבלמים. אי אפשר להסביר במילים כמה חשוב לבדוק את הבלמים של הרכב באופן תדיר, ולא להשאיר את תפקודם התקין לידי המזל.

נוזלי בלמים וקירור – מפעם לפעם יש צורך לבדוק גם את נוזלי הבלמים והקירור אשר מבטיחים את פעילותו התקינה של הרכב.

חשוב לציין שעל אף שהרשימה יחסית נרחבת אין זה אומר שבכל טיפול 30000 כלל החלקים הללו יוחלפו. שיקול הדעת אילו חלקים להחליף או לבדוק היא בהתאם לשיקול הדעת של המוסך ובהתאם להוראות היצרן/יבואן של הרכב.

העבודות שלנו בשטח

יתרונותיו של טיפול 30000

היתרון הראשון, שהוא למעשה מעבר ליתרון אלא גורם מכריע בחשיבותו בהתעסקות בכלים מוטוריים, הוא הבטיחות. הכביש הוא מקום מאתגר כשלעצמו גם ללא תקלות, אך תקלות ברכב עשויות להפוך אותו לסכנה של ממש.

טיפול 30000 מאפשר לפתור את הבעיות כאשר הן קטנות וכך למנוע מקרים מצערים של תקלות בכביש אשר במקרה הטוב מסתיימות בעמידה בשולי הכביש והזמנת גרר, ובמקרה הגרוע עלולות להסתיים בתאונה. בשביל לשמור על בטיחות הרכב והנוסעים חשוב לבצע טיפולים ובדיקות תקופתיות בהתאם להנחיות.

יתרון נוסף לטיפול 30000 הוא יתרון כלכלי. לכאורה טיפול 30000 עשוי להראות כמכביד מבחינה כלכלית מכיוון שמדובר בהוצאה של פעם – פעמיים בשנה. ישנם כאלה אשר מעדיפים לוותר על הטיפול ולחכות לטסט של האוטו ושם לבצע את הבדיקות הנדרשות בפעם אחת. אבל זוהי טעות לראות כך את הדברים. טיפול תקופתי מאפשר לתפוס בעיות בתחילת דרכן וכך עלויות הטיפול שלהן זולות בהרבה. כך שלרוב טיפול מונע בטווח הרחוק דווקא יחסוך הוצאות עבור הרכב.

כמו כן טיפול עקבי ברכב בהתאם להנחיות מאריך את אורך חיי הרכב ובכך עוזר לחסוך בעלויות החלפת רכב. אין זה אומר שאורך חייו של הרכב יהיה בלתי מוגבל עם טיפול 30000, אך הוא יאפשר להישאר עם הרכב למספר גדול יותר של שנים. בהסתכלות על התמונה הגדולה למספר שנים הנוספים שאנו מקבלים עם הרכב יש משמעות גדולה שעשויה לחסוך עשרות אלפי שקלים.

לבסוף חלקים מסוימים ברכב עשויים לפעול בצורה לא אפקטיבית כאשר לא מטפלים בהם כראוי, וכך הם נעשים פחות חסכוניים. דוגמא לכך היא הפלאגים שברכב אשר במקרים מסוימים עלולים לגרום לצריכה מוגברת של דלק אם לא מטפלים בהם.

טיפול 30000 ואחריות הרכב

מעבר ליתרונות שבלשמור את הטיפול ברכב עקבי ויסודי, ישנה הסוגייה של אחריות הרכב. האחריות של הרכב משתנה בין רכש לרכישה ולרוב תהא תקפה לתקופת זמן מסוימת או הגעה לקילומטראז' כלשהו. אולם פעמים רבות אחריות הרכב תהא מותנית בטיפול ובחינת הרכב בהתאם להנחיות היצרן/היבואן. הנחיות אלה כוללות דרישות לטיפולים תקופתיים בהתאם לסוג הרכב.

אי עמידה בהנחיות אלה יכולה להעמיד את רוכש הרכב בסכנה כי במקרה של תקלה, אף כזאת אשר קשה לקשר אותה לטיפול ברכב, הוא לא יקבל את מלוא תנאי האחריות אשר הובטחו לו בעת הרכישה.

טיפול 30000 מחירים

לטיפול 30000 אין מחיר קבוע, אלא מדובר במחיר אשר משתנה בהתאם למספר שעות העבודה אשר הושקעו בטיפול (מספר השעות נגזר בהתאם למקרה ולסוג הרכב), ובהתאם לחלקי חילוף או התיקונים אשר היו צריכים להתבצע. כלומר במקרים בהם להחליף חלקים רבים העלות תהא גבוהה יותר מכיוון שיהיה צורך לשלם על החלקים החדשים. לעומת זאת במקרים בהם אדם שומר על רכבו ומבצע טיפול באופן יחסית תדיר הטיפול סביר שעלות הטיפול תהיה נמוכה כיוון שהרכב יגיע במצב טוב לטיפול.

קשת המחירים של טיפול היא מאוד רחבה ונעה מכמה מאות בודדות עד לאלפים, בהתאם לפרמטרים שכבר הזכרנו. בכדי להוזיל עלויות, ועדיין להישאר עם טיפול איכותי וחלקי חילוף אשר עומדים בתקני היבואן/יצרן (במידת הצורך), חשוב לפנות למוסך אמין ומקצועי אשר ייתן לכם מחיר הוגן עבור הטיפול.

כל כמה זמן יש לבצע טיפול רכב

בעבר היה נהוג להגדיר את טווח הזמנים בין טיפול לטיפול בהתאם לקילומטראז' שנצבר ברכב. כך נוצרו גם שמות הטיפולים אשר נעים בין טיפול 10000 לטיפול 15000 ו30000. אולם זוהי אינה דרך נכונה לאמוד את הזמנים בין טיפול לטיפול. כך לדוגמא ישנם אנשים אשר במשך שנה שלמה לא יגיעו ל30000 בקילומטראז' מכיוון שהם לא משתמשים ברכב לעיתים תכופות. עבודה לפי קילומטראז' במקרה כזה תוביל לתוצאה בעייתית שכן ישנם חלקים שמתבלים עם חלוף הזמן ללא קשר לכמות השימוש בהם.

בפועל הפרק זמן הנכון בין רכב לרכב עשוי להשתנות בהתאם למספר פרמטרים. למשל לסוג הרכב יש מרכיב מרכזי באורך הזמן בין טיפול לטיפול. לכל רכב יש הנחיות יצרן אשר מנחות כל כמה זמן הרכב צריך לעבור טיפול תקופתי.

גורם נוסף בעל השפעה הוא בעיות שעולות ברכב. כמובן שאם הרכב מגיע למצב של תקלה יש להפנות את הרכב לטיפול ותיקון, במיוחד כאשר מדובר בתקלות אשר מסכנות באופן מידי את הנוסעים ברכב. אולם גם חשד לתקלה, או התחלה של בעיה אשר יש חשש שתתפתח למשהו חמור יותר, עשויות להיות לרוב סימן אזהרה לכך שהרכב צריך להגיע לטיפול. על מנת לעשות לכם סדר, סיכמנו כאן הנחיות פשוטות להקפדה על טיפול 30000 ברכב.